1. Krótka Historia dzielnicy Lublin - Bronowice
2. Zakłady Mechaniczne E. Plage & T. Laśkiewicz
3. Konstruktor samolotu inż. Jerzy Rudlicki
4. Przydział służbowy do 56 Eskadry Towarzyszącej
5. Dowódca 1 Plutonu 56 Eskadry Obserwacyjnej
XIII D – wersja budowana od 28 lutego 1933 roku; ostatni z wyprodukowanych 95 samolotów dostarczono wojsku 2 marca 1935
roku. Charakteryzował się staranną aerodynamiką. Silnik osłonięto pierścieniem Townenda, osłonięto również chłodnicę oleju
oraz zamontowano mały kołpak na piaście śmigła. R–XIII A–D, G i adaptacje – silnik gwiazdowy dziewięciocylindrowy Škoda–Wright J5 Whirlwind o mocy 162 kW (220 KM). Uzbrojenie: R–XIII A–D – jeden ruchomy k.m. Vickers K lub Lewis kal. 7.9 mm obserwatora. Konstrukcja: mieszana – kadłub kratownicowy kryty płótnem, a przy silniku blachą duralową. Płat drewniany do pierwszego dźwigara kryty sklejką, dalej płótnem. Samolot był jednosilnikowym dwumiejscowym górnopłatem zastrzałowym. Podwozie klasyczne dwukołowe stałe.
Dane techniczne:
Rozpiętość – 13,5 m; Długość – 8,2 m; Wysokość – 2,76 m; Powierzchnia nośna – 25,9 m2; Masa własna – 800 kg; Masa całkowita – 1137 kg; Prędkość maksymalna – 180 km/h; Pułap – 4500 m; Zasięg – 500 km.
7. Krótka prezentacja Lubelskiego Przemysłu Lotniczego
8. Pierwsza prezentacja modelu samolotu 1.09.2018 r.
9. Geneza powstania Fundacji Lotniczy Lublin
10..Pierwszy oficjalny pokaz R-XIIID Lublin (28.08.2018)
Prezentacja samolotu w Lublinie 1.09.2018
w 79 rocznicę wybuchu II Wojny Światowej
Historyczne Targi Lubelskie 26-28.10.2018